De eerste exclusieve trainingsavond voor de 10 start-ups die deelnemen aan het SHC-traject 2018 vond plaats bij onze design partner Online Department in de Maashaven van Rotterdam. Hier kregen de start-ups een kijkje in de keuken van Online Department en leerden zij van de experts zelf wat een “UX designer” of “User Experience designer” nou precies doet!
Het doel van de avond was helder: de reis van je potentiële gebruiker beter leren begrijpen, zodat je een oplossing kunt ontwerpen die goed aansluit bij het huidige gedrag van de klant. De start-ups gingen aan de slag met fictieve cases uit de gezondheidszorg – bijvoorbeeld met vraagstukken als diabetes of obesitas.
Door een duidelijke persona te schetsen – een soort fictieve patiënt met helder gedefinieerde kenmerken, werd bepaald wie de patiënt journey ging doorlopen. Vervolgens werden er talloze post-its geplakt om erachter te komen welke fases deze patiënt doorloopt, welke emoties hij/zij daarbij ervaart en welke touchpoints er zijn. Natuurlijk moest er ook getekend worden; het bleek soms best uitdagend om een verhaal in illustraties uit te drukken in plaats van in woorden!
Uiteindelijk kwamen de groepen tot een heldere problem statement en deden zij een eerste gooi naar een oplossing – die vervolgens in een kort toneelstukje aan de groep werd gepresenteerd. De start-ups zullen de komende weken aan de slag gaan om door middel van deze UX design tools hun éigen patiënt journey uit te tekenen om hun oplossing verder te finetunen!
De Sustainable Healthcare Challenge blikt met veel plezier terug op een mooie workshop. We willen onze partner Online Department en de deelnemende start-ups nogmaals bedanken voor hun enthousiasme en energie! Heb je nog niet genoeg van de Sustainable Healthcare Challenge, heb je een geweldig idee voor een start-up of vind je het leuk om jonge ondernemers in actie te zien? Koop nu snel je tickets voor de Challenge & Congress op 31 mei of meld je aan om jouw start-up te pitchen!
Challenge & Congress 31.05.2018
Tijdens dit evenement wisselen pitches van jonge ondernemers (Challenge) en vooraanstaande sprekers (Congress) elkaar af. Het evenement wordt afgesloten met een live bidding, waar publiek en SHC-partners in-cash en in-kind bieden op hun favoriete pitches. Zo helpt SHC jonge ondernemers hun innovatie te realiseren!
Pitch jij straks jouw innovatie op de Challenge?
Ben jij student of young professional en heb jij een goed idee om de zorg te innoveren? Heb jij een start-up opgericht en ben jij klaar om te pitchen voor een publiek vol met partners en andere geïnteresseerden die staan te springen om iets voor jou te betekenen? Zet dan nu 31 mei 2018, de datum van de Challenge & Congress in jouw agenda en schrijf je in!