Dit zijn ze dan! De 15 start-ups die zullen pitchen op de Challenge en Congress. Alle 15 maken zij nog kans om de finale te bereiken en alle 15 maken ze dus nog kans op een deel van de €15.000,-! Afgezien van geld valt er op 31 mei echter nog veel meer te winnen. Zo hebben zij allemaal de kans om hún idee onder de aandacht te brengen van alle aanwezigen en zijn er ook vele in-kind prijzen te winnen zoals consultancy uren bij onze diverse partners. Ook is er een publieksprijs en een prijs voor de beste pitch.
Wil jij één van deze start-ups supporten of ben jij nieuwsgierig naar al hun ideeën? Zorg dat je erbij bent op 31 mei in Leusden!
Ritme
Omzeil de mentale hindernissen van jouw diagnose voor het uitvoeren van jouw voorgenomen dagritme. Het enige wat je nodig hebt; QR-code stickers en de RITME pusher app! Doe een knoop in je digitale zakdoek met RITME.
Medical VR
Medical VR – Een revolutie in 3D-medische beeldvorming.
Een anatomisch 3D-model van elke patient’s persoonlijke CT scans. Zo kunnen medisch specialisten eenvoudiger diagnoses stellen en worden patiënten beter geïnformeerd en geprepareerd voordat zij een operatie of behandeling ingaan.
Oryx Go!
De Oryx Go! voorkomt het vallen bij ouderen door hen veiliger en soepeler door het leven te laten bewegen met behulp van efficiënte bewegingsanalyse.
PlaygroundVR
Een online Virtual Reality speeltuin voor kinderen in het ziekenhuis waar ze samen kunnen spelen, praten of gewoon voor even het ziekenhuis kunnen vergeten.
ForceQ
ForceQ is een apparaat dat beenspierkracht accuraat meet, met als doel om de revalidatie van meerdere neuro-musculaire en orthopedische aandoeningen van de onderste extremiteiten te verbeteren.
Studio Flessenpost
Studio Flessenpost ontwikkelt communicatiemiddelen die gebruikt kunnen worden in gesprekken met laagtaalvaardigen over complexe zorg- en welzijnskwesties.
Medvice MIA
De MIA, (Medisch Interactief Anamnese- applicatie), is een unieke toepassing, speciaal ontworpen om een snelle en effectieve anamnese af te nemen in de spoed-eisende hulp of op de huisartsenpost, ondersteund door machinaal leren.
SugerVita
SugarVita helpt mensen met diabetes (type 2) hun leefstijl aan te passen en te leven met diabetes. SugarVita is een serious game in de vorm van een leuk, laagdrempelig digitaal bordspel. In het spel leren spelers over de impact van eten, bewegen, stress en medicatie op hun gepersonaliseerde bloedsuikerwaarde.
Sjuul
Een slimme, persoonlijke en virtuele coach voor mensen met chronische aandoeningen die leidt tot een hogere therapietrouw, hogere kwaliteit van leven, effectievere zorg en lagere kosten.
ZorgEnKind
ZorgEnKind is een online platform met alle hulp en informatie voor ouders met een kind dat extra zorg nodig heeft.
Bij het krijgen van een kind met beperking breekt een moeilijke periode aan voor ouders. ZorgEnKind neemt (aanstaande) mantelzorg ouders aan de hand mee door deze moeilijke periode op een praktische overzichtelijke manier online.
Castana
Castana houdt zich bezig met de ontwikkeling van de Geno- ecogram App. Met deze app kunnen professionals in de zorg het sociale netwerk van clienten in kaart brengen. Hierdoor wordt het in een oogopslag duidelijk wat de status is van de relaties tussen de familie, vrienden en kennissen van de client, bijvoorbeeld in het kader van mantelzorg.
Levels Diagnostics
Levels Diagnostics ontwikkelt een sneltest die het onderscheid kan maken tussen een virale of bacteriële infectie.
Velicus
Velicus gelooft in het bouwen naar een veiligere werk en leefomgeving, waarin iedereen kennis heeft om zichzelf en andere te helpen in geval van nood. Dit doen we door het visualiseren van onze EHBO/BHV cursussen die op elk moment in modules beschikbaar zijn. Door aanpassing op niveau en het een ‘game ervaring’ te geven houden we het interessant.
MAYA
De koepel van Maya zorgt ervoor dat de patiënt zelf de controle krijgt over zijn of haar omgeving in het ziekenhuis, waardoor de patiënt zich meer op zijn of haar gemak zal voelen en beter zal slapen.
VRelief
Training your pain system: Participatory Design of a serious game for patiënts suffering from chronic pain. VRelief can be used at home or at a clinical setting to train patients to cope with their pain in daily life.
Challenge & Congress | 31.05.2018
Tijdens dit evenement wisselen pitches van jonge ondernemers (Challenge) en vooraanstaande sprekers (Congress) elkaar af. Het evenement wordt afgesloten met een live bidding, waar publiek en SHC-partners in-cash en in-kind bieden op hun favoriete pitches. Ben jij ook benieuwd naar de nieuwste ontwikkelingen in de zorg? Zorg dat je snel een kaartje bemachtigt!